Известие

Collapse
No announcement yet.

Посинели спирачни дискове,проблем ли е това?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Посинели спирачни дискове,проблем ли е това?

    Проблема е следния на скоро смених спирачни дискове и накладки.Спираха добре карам ги вече 500 километра реших да ги пробвам малко по екстремно снощи,всичко мина добре при голям товар се усещаше отслабване на спирането но нищо притеснително.Днеска реших да ги погледна и изненада и 4 диска са посинели това проблем ли е според вас и трябва ли да се сменят тези дискове?Ако има значение колата е 145 1,9 жтд

  • #2
    Първоначално публикувано от dingila Покажи съобщение
    Проблема е следния на скоро смених спирачни дискове и накладки.Спираха добре карам ги вече 500 километра реших да ги пробвам малко по екстремно снощи,всичко мина добре при голям товар се усещаше отслабване на спирането но нищо притеснително.Днеска реших да ги погледна и изненада и 4 диска са посинели това проблем ли е според вас и трябва ли да се сменят тези дискове?Ако има значение колата е 145 1,9 жтд
    Проблем има ако си изкривил дисковете, или си изпекъл феродото. А ти какви дискове и накладки сложи ако не е тайна?
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      Дискове текстар накладките не ми стигнаха кинтите и са някакви измислени мисля че томекс бяха имат някакъв примес в тях мисля че е бронз защото са доста меки

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от dingila Покажи съобщение
        Дискове текстар накладките не ми стигнаха кинтите и са някакви измислени мисля че томекс бяха имат някакъв примес в тях мисля че е бронз защото са доста меки
        Текстара е корав
        Fiat Punto 1.4GT 1996
        Hyundai Tucson 2.0 2007
        Renault Clio 1.5 2019

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от dingila Покажи съобщение
          Проблема е следния на скоро смених спирачни дискове и накладки.Спираха добре карам ги вече 500 километра реших да ги пробвам малко по екстремно снощи,всичко мина добре при голям товар се усещаше отслабване на спирането но нищо притеснително.Днеска реших да ги погледна и изненада и 4 диска са посинели това проблем ли е според вас и трябва ли да се сменят тези дискове?Ако има значение колата е 145 1,9 жтд
          На 145 1.9 жтд е важно да не позеленеят!
          Щом спират и не тресе , значи не са се изкривили.
          Все пак, извън майтапа, не си прави такива експерименти. Посиняването се получава при загряване над 450-500 градуса. Минаваш през една локва и рязкото охлаждане може да направи всякакви поразии, въпреки, че се правят дисковете от мека стомана.
          Last edited by mordohy; d.m.y г., 21:17.
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #6
            Дано няма поражения по дисковете а накладките дали са се изпекли как мога да разбера,само разлика в спирането ли трябва да има към по лошо?Нормално ли е предните да греят в пъти повече от задните или имам проблем?

            Comment


            • #7
              най много да си опекъл спирачките! другият път си вземи Делфи, Феродо или Текстар Всички са добри! има и една марка Walking мисля че беше по-ниско бюджетна също е добра!
              Last edited by Majed_146; d.m.y г., 20:14.
              sigpic
              Alfa 146 1.6 TS ---> 2.0 TS Remapped by Oem
              FIAT TIPO 1.6 DOHC

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от dingila Покажи съобщение
                Дано няма поражения по дисковете а накладките дали са се изпекли как мога да разбера,само разлика в спирането ли трябва да има към по лошо?Нормално ли е предните да греят в пъти повече от задните или имам проблем?
                Нормално е над 65% от спирачното усилие се поема от предните спирачки, освен ако нямаш апаратура за разделяне на спирачките.

                ---------- Post added at 22:53 ---------- Previous post was at 22:51 ----------

                Първоначално публикувано от dingila Покажи съобщение
                Дискове текстар накладките не ми стигнаха кинтите и са някакви измислени мисля че томекс бяха имат някакъв примес в тях мисля че е бронз защото са доста меки
                Един съвет от мен, не си прави компромис със спирачките.При първа възможност си вземи нови, има много читави на пазара.

                Comment


                • #9
                  Благодаря много за отговорите,скоро ще сменям дискове и накладки и отзад и ще взема по хубави накладки за отпред.Съжалявам само че не купих перфорирани дискове на брембо за отпред бяха само някои лев по скъпи а вероятно щяха да охлаждат много по добре

                  Comment


                  • #10
                    Това, че са посинели не е толкова страшно, след известно нормално каране, би трябвало да изчезне цвета.


                    Alfa Romeo 147 Selespeed - Landi Renzo Omegas -full decat - chipped by Extreme

                    Comment


                    • #11
                      споко в тоя студ и от едно спиране не вярвам да се прегряти
                      156 2.4JTD 136+ PS

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                        На 145 1.9 жтд е важно да не позеленеят!
                        Щом спират и не тресе , значи не са се изкривили.
                        Все пак, исвън майтапа, не си прави такива експерименти. Посиняването се получава при загряване над 450-500 градуса. Минаваш през една локва и рязкото охлаждане може да направи всякакви поразии, въпреки, че се правят дисковете от мека стомана.

                        Това със стоманата ме развесели много. Правят се и от стомана - ма най-долните ментита. Иначе дисковете се правят от чугун, защото чугунът не измята лесно от температурата, както стоманата. Замисли се защо блоковете на двигателите се леят от чугун, а не от стомана.
                        А иначе по темата - щом са евтинджоси накладките, по-скоро са с твърдо феродо. Мекото феродо не загрява толкова, износва се бързо и не изяжда дисковете.
                        Last edited by Bobi_33; d.m.y г., 16:23.
                        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                        Comment


                        • #13
                          ---
                          Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 02:04.
                          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                            Това със стоманата ме развесели много. Правят се и от стомана - ма най-долните ментита. Иначе дисковете се правят от чугун, защото чугунът не измята лесно от температурата, както стоманата. Замисли се защо блоковете на двигателите се леят от чугун, а не от стомана.
                            А иначе по темата - щом са евтинджоси накладките, по-скоро са с твърдо феродо. Мекото феродо не загрява толкова, износва се бързо и не изяжда дисковете.
                            Сега пък ти ме развесели!
                            Явно си забравил, къде и какво съм работил. Говорихме си един път точно за отливките и защо лагерите в чугунени легла трябва да влизат хлабаво.
                            Чугуна и то белият, имат тънколивкост. Тоест могат да се отливат от него много сложни детайли. Поради тази причина и блоковете се отливат от сив, а понякога и от бял чугун. От стомана просто не могат да се отлеят.При дисковете положението е подобно. Има много скъпи дискове, които се отливат директно от сив чугун. Там обаче количеството на брак е много голямо.
                            Сивият чугун е много деликатен при отливането.
                            Не така стои въпроса с белия. Белият чугун можеш да го набъркаш както си искаш, с точен състав и да го държиш достатъчно време стабилен, за да го излееш когато си искаш.
                            Сивият....
                            Сивият могат да го отливат много малко хора в Европа. Той се получава в тигела, непосредствено преди отливането.
                            Сивият е мек, износоустойчив и слабо влияещ се от температурата, но понякога се получават нееднородни по твърдост участъци.
                            Ти Бобка, говориш за него.
                            Масово обаче се отливат от бял чугун, а после, точно както и помпите се темпероват , като накрая се получава мека , спокойна стомана, която също има задоволителни свойства или състав близък до сивия чугун, особено за невентилирани дискове. Да не забравя, че основното качество на белият чугун е изключителната му твърдост и крехкост. За това от него не става нищо. Просто освен да се пили, другояче не може да се обработва. От него се правят гърбици за разпределителни валове , както и цилиндри.
                            Изобщо кашата е пълна!
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                              Сега пък ти ме развесели!
                              Явно си забравил, къде и какво съм работил. Говорихме си един път точно за отливките и защо лагерите в чугунени легла трябва да влизат хлабаво.
                              Чугуна и то белият, имат тънколивкост. Тоест могат да се отливат от него много сложни детайли. Поради тази причина и блоковете се отливат от сив, а понякога и от бял чугун. От стомана просто не могат да се отлеят.При дисковете положението е подобно. Има много скъпи дискове, които се отливат директно от сив чугун. Там обаче количеството на брак е много голямо.
                              Сивият чугун е много деликатен при отливането.
                              Не така стои въпроса с белия. Белият чугун можеш да го набъркаш както си искаш, с точен състав и да го държиш достатъчно време стабилен, за да го излееш когато си искаш.
                              Сивият....
                              Сивият могат да го отливат много малко хора в Европа. Той се получава в тигела, непосредствено преди отливането.
                              Сивият е мек, износоустойчив и слабо влияещ се от температурата, но понякога се получават нееднородни по твърдост участъци.
                              Ти Бобка, говориш за него.
                              Масово обаче се отливат от бял чугун, а после, точно както и помпите се темпероват , като накрая се получава мека , спокойна стомана, която също има задоволителни свойства или състав близък до сивия чугун, особено за невентилирани дискове. Да не забравя, че основното качество на белият чугун е изключителната му твърдост и крехкост. За това от него не става нищо. Просто освен да се пили, другояче не може да се обработва. От него се правят гърбици за разпределителни валове , както и цилиндри.
                              Изобщо кашата е пълна!
                              Е кажи сега как се отлива стоманен вентилиран диск и не съм ли прав по-нагоре? Щото от това което си написал, става ясно, че предишният ми пост е коректен.
                              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                              Comment

                              Working...
                              X